۱۳۸۹ مرداد ۱۶, شنبه

ختنه دختران در ایران قسمت اول !

عمل ختنه دختران که سازمان بهداشت جهانی عبارت   ( FGC/M(female genital cutting/mutilationرا به آن اطلاق میکندبیشتر به عنوان قطع عضو و یا مثله شدن زنان شناخته می گردد ! این عمل بیشتر در کشورهای آفریقایی نظیر مصر سودان ، اتیوپی ،سومالی ، مالی و در کشورهای آسیایی نظیرعراق ، ایران ، اندونزی ، مالزی،پاکستان ، هند  و بعضی کشورهای عربی نظیر عربستان سعودی نیز صورت میگیرد !  عمل ختنه دختران در جوامع اسلامی (اکثرا سنی ها )تحت نام سنت صورت میگیرد ! این عمل غیر اخلاقی که به علت ممنوع بودن توسط یک زن ناآگاه و بیسواد و با وسایل ابتدایی نظیر تیغ و چاقو و قیچی در محیطی کاملا غیر بهداشتی و ضد عفونی نشده و بدون بیهوشی و بی حسی صورت میگیرد علاوه بر عوارض بسیار خطرناک روحی مشکلات بسیار زیادی نظیر عفونت مجاری ادراری و کزاز را به دنبال خواهد داشت ! این عمل یعنی قطع عضو جنسی زنانه بیشتر در مناطق جنوبی ایران نظیر استان هرمزگان ،خوزستان، لرستان ، کردستان و به مقدار بسیار کمتری در استان آذربایجان متدوال است ! بریدن کلیتوریس دختران که اغلب بین سنین دو تا هشت سالگی صورت میگیرد منجر به از بین رفتن میل جنسی دختران در بزرگسالی میگردد ! این دختران هرگز لذت روابط جنسی را تجربه نخواهند کرد !در استان هرمزگان به این عمل بسیار غیر انسانی تیغ مسلمانی میگویند ! در عکس زیر به طور کامل مراحل انجام این عمل پلید ضد انسانی مذموم نشان داده میشود !
منبع عکس :www.netterimages.com
در این عمل تمامی اندام جنسی بریده شده دوخته میگردد و تنها سوراخ بسیار کوچکی برای ادرار و پریود گذاشته میشود ! بیایید بر علیه این عمل ضد انسانی به پا خیزیم ! ناقص کردن و از بین بردن اندام جنسی دختران در ایران را متوقف کنید ! لعنت بر شما مقدس نمایان بی دین که برای لذت و کامجویی بیشتر خود و به اسم دین و مذهب ،انسانی را برای ابد از لذت زیباترین روابط انسانی محروم میکنید ! ختنه دختران در ایران را متوقف کنید !

۱۳ نظر:

  1. امشب هم نوبت تو بود اطلس که غمگینمان کنی...باز!میروم برای فراموش کردن کمی بنوشم... به سلامتی همه دوستان!

    پاسخحذف
  2. چرا دروغ می نویسی این کار هرگز دز ایران بخصوص لرستان و کردستان انجام نمی شود

    پاسخحذف
  3. این پدیده نه از نظر تاریخی و نه اجتماعی در آذربایجان رخ نداده است و تاکنون نیز در هیچ منبع رسمی قید نگردیده.

    پاسخحذف
  4. همه با هم به این دین بشاشیم. شیعه های الاغ و سنی های بی شعور کی از این جهالت دست بر میدارید؟

    پاسخحذف
  5. چه چرتو پرتی. بز شما يه مقاله انگليسی ديدی جو گرفتتون؟ اخه اگه قرار بود اينجوری دختررو بدوزن که کسی نميتونست اينترکرس کنه بچه در بشه... درزمن اينجا نوشته ايرن... از مامانتون بپرسيد ببينيد خطنشون کردن..؟
    اميدورم دفعه بد بتونيد از مغزتون استفاده کنيد قبل از نوشتنه اينجورPropaganda

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خانم محترم بهتر بودشماکمی مطالعه وتحقیق میکردید بعدکامنت میگذاشتید .درایران هم این کارانجام میشودالبته بصورت محدود به خصوص درغرب کشور.سازمان ملل متحدهم موضوع رایید کرده.پ.ن درافریقا روزانه حداقل800 موردانجام میشود.لطفا شمابیشتر تحقیق کنید وبعدنظر بدهید.

      حذف
    2. برای اطلاعات بیشتر به ادرس www.wikipedia/orgمراجعه کنید(به زبان فارسی هم نوشته شده)2/به آدرس www.Unicef.de/Medchen نیز میتوانید مراجعه بفرمایید.3/موارد بیشتر درgoogle جستجوکنید.

      حذف
  6. صنم خانوم ، نادانی شما دلیل جو گرفتگی بنده نیست !!اگر مقاله بنده رو خونده باشین متوجه میشین که عرض کردم به اندازه دو سوراخ در بالا و پایین باز میگذارند برای ادرار و پریود !! کاملا بسته نیست ! اما هنگام ازدواج با مشکلات بسیاری مواجهه میشن که بسیار صدمه زننده است !! در ایران اطلاع و عکس درستی نسبت به این عمل به علت تعصب افراطی در رابطه با ختنه، موجود نیست !! البته بنده سعی میکنم با گفتگو و پرسیدن از کسانی که قربانی این ماجرا هستند به طور کامل در قسمت دوم ختنه دختران در ایران این عملو به تفصیل شرح بدم !تا اون موقع مودب باشید و از مادر من سوال نکنید که دفعه دیگر اینقدر مودب نخواهم بود !

    پاسخحذف
  7. این صنم خانم عجب ادبی دارند!!؟؟
    مؤدب باشید خانم! به مادر مردم و یا حتی شخصیت خود اونا چکار دارید. نقد داری بنویس، نه اینکه تهی از ادب باشید!

    پاسخحذف
  8. آقای علی نازنین ،در استان کردستان بیشترین میزان این کار غیر انسانی و پلید اتفاق میوفته !! یه سرچ توی گوگل کنید بد نیست ! در استان لرستان این عمل بسیار کمتر اتفاق میوفتد و در استان آذربایجان هم به ندرت این عمل پلید و کثیف اتفاق میوفتد !!

    پاسخحذف
  9. صنم جان
    ((اين يعني تضمين بکارت دختر تازمان ازدواج))بعد که مرد فتح الفتوح ميکنه و.... پس نگران...نباش
    در ضمن چون گفته شده ايران يعني همه ايران؟
    فيلم اين اتفاق رو هم من ديدم شما ميگي جوگيري؟
    زنان خاءن چون تو به همجنس هاي خودشون از مردهاي تجاوزگر بدترند

    پاسخحذف
  10. این مقاله برگرفته از ختنه دختران در آفریقا است که چاپ هایی هم در این مورد به صورت رسمی در ایران شده است. اما در جنوب ایران که این شایعه مربوط به قوم عرب ایرانی میباشد هیچگونه سند و مدرکی یافت نشده است....
    mahdisaraei

    پاسخحذف
  11. opendoors.org-...++shahrzadnews.org-...++ex-muslime.de-++iranonair.com-+...+irantv.tv-++..moris1315@gmail.com-+++mohabatnews.com-...-+fc nn.net-...++cyrusnews.com--+

    پاسخحذف