۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

وای بر احوال مردمی که پیرو چنین امامی باشند ! وای !

مـُحـَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُسْلِمٍ الْحُلْوَانِيِّ عَنْ أَبِي إِسْمَاعِيلَ الصَّيْقَلِ الرَّازِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّ فِيَنَّةِ لَشَجَرَةً تُسَمَّى الْمُزْنَ فـَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ أَنْ يـَخـْلُقَ مـُؤْمـِناً أَقْطَرَ مِنْهَا قَطْرَةً فَلَا تُصِيبُ بَقْلَةً وَ لَا ثَمَرَةً أَكَلَ مِنْهَا مُؤْمِنٌ أَوْ كَافِرٌ إِلَّا أَخْرَجَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ صُلْبِهِ مُؤْمِناً

اصول كافى ج : 3 ص : 22 رواية :1

ترجمه روايت شريفه :

امـام صـادق (ع ) فـرمـود: در بـهـشـت درخـتـى اسـت كـه مـزن نام دارد، چون خدا خواهد مؤ منى بـيـافـريـند، قطره ئى از آن بچكاند، آن قطره بهر سبزى و ميوه ئى كه رسد و مؤ من يا كافرى از آن بخورد، خداى عزوجل از صلب او مؤ منى خارج كند.

۳ نظر:

  1. از امام علی پرسیدند که ابر چه گونه تشکیل می شود؟ گفت: یک درختی در آخر دنیا است، ابری که نامش مزن است روی آن درخت نشسته است. چون خدا اراده کند که باران بباراند به ملائکه می فرماید، ملائکه به آن ابر نهیب می زنند و می رانند، ابر به راه می افتد، ملائکه او را می رانند و تازیانه می زنند، صدای رعد از این تازیانه ها است. درخشش برق نیز از درخشش برخورد تازیانه ها با این ابر است.
    وقتی ابر بر بالای زمین ایستاد به امر خدای تعالی دروازه آسمان گشوده می شود، آب از اسمان بر روی آن ابر می ریزد، و از درون ابر به مانند قطره بر زمین می بارد. همراه هر قطره باران یک ملائکه است که اگر نه چنین بود هر قطره بر هر که می خورد سر آن کس را می شکافت و او را می کشت.

    پاسخحذف
  2. امام علي كسي است كه هيچ محققي در تاريخ نتوانسته بي تفاوت از كنارش عبور كند شما چطور ايشان را مسخره مي كنيد در حالي كه هنوز او را به طور كامل نمي شناسيد؟ آيا در عمرتان يك بار نهج البلاغه را خوانديد تا با افكار او آشنا شويد و بعد انتقاد يا توهين كنيد؟
    درضمن كلمه ملائكه جمع است و يك ملائكه اشتباه است.

    پاسخحذف
  3. مروی نازنین ! منبع این گفته های علی را هم لطفا بده

    پاسخحذف